Renoveren accountantskantoor
Renovatie accountantskantoor

Renoveren accountantskantoor

Even een pand renoveren. Een leuke klus om te klaren. Want je hebt namelijk eer van je werk. Een pand bouwkundig op orde maken, is noodzakelijk, maar als opdrachtgever word je vooral blij van zichtbaar cosmetische verschil. Leidingen die je hebt vervangen zie je immers na oplevering niet, een geschilderde muur wel. Maar zo’n opknappertje kost meer tijd dan je denkt. Ook in dit geval.

  • Opdrachtgever Accountantskantoor
  • Locatie Arnhem, Velperweg

Renoveren

De opdrachtgever, een accountantskantoor, heeft het bedrijfspand aan de Velperweg in Arnhem voor een lange periode gehuurd. Een mooi authentiek pand waar nog veel oude elementen bewaard zijn gebleven. Het is een statig kantoor dat past bij de uitstraling en dienstverlening van de accountant. De tand des tijd heeft echter wel zijn sporen achter gelaten. In eerste instantie dacht de eigenaar zelf de hamer en beitel te pakken om het vooroorlogse pareltje te renoveren. Maar elke ondernemer weet, de dag heeft altijd te weinig uren. Zo’n renovatieproject er even bij doen? Dat ziet er in je hoofd altijd makkelijker uit dan in de werkelijkheid.

Volledige renovatie

De personal assistent heeft daarom contact met ons opgenomen. Samen hebben we een inventarisatie gemaakt van de gewenste werkzaamheden. Niemand was in het pand aanwezig, dat maakt renoveren makkelijker. Je hoeft immers geen rekening te houden met werkende medewerkers. We hebben alles eerst bouwkundig op orde gebracht. Denk daarbij aan het vernieuwen van elektriciteit, verwijderen van het systeemplafonds, herstellen van bestaande plafonds en het moderniseren van het sanitair. Daarnaast het sluitend maken van ramen en deuren en vervangen van de kozijnen van ramen en deuren welke door houtrot te ver waren aangetast. Daarna hebben we het pand esthetisch aangepakt. Wanden zijn gestukt en er is schilderwerk verricht en alles is compleet opnieuw gestoffeerd.

Kleine klussen

Vervolgens is de inventaris verhuisd. Wij hebben de opdrachtgever daarna geholpen met het ophangen van de lampen, schilderijen en raamdecoratie. En tot slot met het in elkaar zetten van de bureaus. Elke verbouwing kent tegenslagen die je onderweg tegenkomt. Gelukkig vielen ze hier mee. Zou het gelegen hebben aan het levensmotto van de personal assistent: “Focus op succes en niet op mislukking. Dan zul je zien dat het vandaag zelfs lukt”?